Siapa Anda

Advertise here

Radio Online

Justin Bieber

Artist : Justin Bieber Title : Baby (Feat Ludacris) Artist : Justin Bieber Title : Overboard (Feat Jessica Jarrell)

Kamis, 26 Agustus 2010

Kampung Nordin, Pulau Ubin

Kampung Nordin terletak di Pulau Ubin dan dikatakan antara tempat-tempat yang angker/keras di Singapura. Apakah yang ada di Kampung Nordin yang kian tidak ada orang lagi. Sewaktu 2001 bila saya mengunjungi Kampung Nordin, boleh terdapat tiga keluarga yang tinggal di sana. Dua berbangsa Cina dan satu berbangsa Melayu kalau tidak silap. Dua kali saya pergi ke sana untuk berkhemah sempena kegiatan NPCC sebagai cadet dan CI, kisah seram diceritakan penduduk sana dulu, Encik Othman tetap sama. Satu di kawasan "Granite Quarry" , satu di kawasan sekolah hadapan dengan "basketball court" dan lagi satu di dalam kampung itu.

Ubin Quarry ini dikatakan tempat keras kerana kata orang dahulu, wanita-wanita remaja yang telah dipaksa kahwin (arranged marriage) akan pergi ke Pulau Ubin Quarry dan terjun di kolam itu. Ada yang berkata ramai yang telah tenggelam di kolam itu telah di"panggil" oleh penunggu-penunggu Ubin Quarry itu.

Tak banyak insiden tentang bekas sekolah ini. Hanya kelihatan kelibat budak kecil berlari kadang-kadang pada waktu malam.

Gamabar ini dipetik kurang kurang 3 atau 4 tahun yang lalu di kawasan kampung nordin berdekatan dengan campsite npcc dulu. Walaupun macam terang, gambar ini deptik hampir hampir maghrib dan selaku sedang process gambar ini...at first glance, boleh nampak satu muka tengah senyum lebaran tetapi bila "enlarge"boleh kelihatan dua muka.

http://gambar-misteri.blogspot.com/

Tidak ada komentar:

Posting Komentar